Plettenbergbaai en Robberg

16 december 2016 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Vandaag is het hier in Zuid Afrika Day of Reconciliation/ versoeningsdag/verzoeningsdag. Een nationale feestdag. Verzoeningsdag werd in 1994 ingesteld met de intentie om verzoening en de nationale eenheid van het cultureel, taalkundige en raciaal verdeelde Zuid-Afrika te bevorderen. De datum van 16 december werd gekozen, omdat deze dag voor zowel voor de Afrikaner als verschillende Afrikaanse culturen belangrijk is. Wij merken dit aan de vele groepjes Afrikanen die aan het feesten zijn/braai houden/ muziek maken en festiviteiten in Plettenberg.

We hebben vandaag een flinke klimtocht gemaakt over de Robberg. Zoals de naam al doet denken zijn er op dit schiereiland veel zeehonden. Het was een pittige klim omdat het tegen de 30 graden was en er steile stukken bij zaten. Ook (voor mij) akelige hoogtevrees stukjes.. Het uitzicht was mooi. En we hebben het overleefd :) Rest van de middag doorgebracht op het strand en vanavond  heerlijk gegeten bij The Fat Fish. Een tip van de B&B gastvrouw Maryke, die samen met zus Alana de zaak bestiert. Weer een hele mooie dag!