Naar st Lucia

12 december 2016 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Afscheid van Christo, Marijke en de medewerkers van de apotheek.

De suggestie van Marijke om naar st Lucia te rijden via het Phindapark bleek een schot in de roos.

Er is door dit reservaat een doorgaande weg van 24 kilometer die vrij toegankelijk is.

Wel zandweg maar redelijk te doen voor onze Toyota Corolla. Afgelopen dagen hadden we alle tochten rondom Manguzi en daarbuiten gedaan met de four wheel drive van Marijke en we zijn op veel plaatsen geweest waar we nooit met onze auto hadden kunnen komen.

Nog maar net op pad stond er een giraffe midden op de weg met de rug naar ons toe. Een gek gezicht. Hij bleef een tijd zo staan en liep toen naar de kant waar we hem van heel dichtbij konden bekijken. Indrukwekkend. Verderop groepen zebra’s en nog veel meer Giraffes. Ook buffelachtigen en natuurlijk Impala’s en Nyala’s die we ook in het Tembe park hadden gezien. Hier ook veel zwijntjes (Pumba’s). Toen we bijna aan het eind van de weg waren zagen we 3 grote neushoorns. Wel van flinke afstand. En heel in de verte nog een groep olifanten. Doorgereden naar st Lucia, waar we meteen bij de rivier uitstapten om Hippo’s en Krokodillen te spotten. Die zagen we niet maar wel drie blauwbalaapjes die alleen de bloembodem van grote oranje bloemen uit de boom aten en de oranje blaadjes dan naar beneden lieten dwarrelen. Vanavond uit eten geweest. Duidelijk meer westerse invloeden hier.