Houtbaai

22 december 2016 - Hout Bay, Zuid-Afrika

Op pad naar Houtbaai. Vanuit Hermanus eerst naar Betty’s Bay, waar we pinguins hebben gezien. Leuk die grote groepen grappige beestjes zo dichtbij. Dit is het rustiger alternatief voor Boulders Bay.

En verder via Sommerset west naar Muizenberg en st James en Kalkbaai, Waar we lekker geluncht hebben in de haven. Hier werd vis verkocht en zwommen zeehonden. Leuk om even te kijken.  Toen verder via Vishoek en over Chapmans Peak (hoog! :( ) naar Houtbaai.

Het Beachhouse waar we voor 1 nacht verblijven ligt letterlijk aan het strand. Heel mooie plek. We gingen nog even Houtbaai in omdat we dachten dat er een markt was en werden gewaarschuwd niet lopend die kant op te gaan omdat het terug (bij donker) niet veilig zou zijn. We namen dus de auto en vonden geen markt maar raakten wel verzeild in een slechte buurt/ township. Ongelooflijke rotzooi, ongure types. Straten waar we niet verder door konden. Gelukkig was het nog licht en zijn we daar maar snel weggegaan.  Nog maar een klein stukje naar Kaapstad, waar we de laatste vakantiedagen gaan doorbrengen.