Van Durban naar Port Elisabeth en verder

15 december 2016 - Tugela, Zuid-Afrika

Tstitsikamma en Plettenberg Bay

Vanochtend vroeg een vlucht van Durban naar Port Elisabeth. Daar een nieuwe huurauto (Toyota Corolla) meegekregen en op weg gegaan op de Garden Route. We hadden in de ochtend voor vertrek nog twee overnachtingen besproken in ‘” 5th House B&B” in Plettenberg Bay. Onderweg rond luchtijd in Tsitsikamma een afslag genomen naar The Fernery. De restaurants zijn in deze regio niet erg dik gezaaid dus toen we een eetgelegenheid zagen gingen we daar maar op af. We bleken 7 kilometer over een hobbelige zandweg met saai bos te moeten om er te komen waardoor we al gingen twijfelen of dit een goede beslissing was. Maar eenmaal aangekomen op deze afgelegen plaats bleek het een geweldige plek met uitzicht over een kloof met waterfall en de Indische oceaan te zijn. Na een lekkere lunch weer verder en gestopt bij de “Big Tree” bij Storms Rriver en daar een wandeling gemaakt. Daarna door naar onze guesthouse, Erg leuk beachhouse waar we waarschijnlijk 3 nachten blijven want er is hier veel moois. ’s Avonds gegeten in Portugees restaurant in Plettenberg Bay. Leuk en prima eten: Cao Gonsalo’s