Op zoek naar Nijlpaarden

11 december 2016 - Nkangala, Zuid-Afrika

Ons laatste dagje in Manguzi. Het is 22 graden.

Marijke verwende ons weer met een heerlijk ontbijt. En na de koffie gingen we op pad naar kuNhlange, een groot meer vlak aan de kust. Naar toe gelopen door een prachtige jungle met enorme palmtrees en we zagen een nijlpaard in de verte. Na alle heftige verhalen die we afgelopen dagen gehoord hebben over mensen in de buurt die de ontmoeting met een nijlpaard niet hebben overleefd wordt je toch een beetje bang dat er een tussen de bladeren in de jungle zit te gluren, maar meestal komen ze pas ’s avonds de kant op. Er lag wel overal in het palmbos hippopoep. Ook nog langs geweest bij het terrein waar Marijke en Christo een huis gaan laten bouwen. In de buurt van Mike en Amanda.

’s Avonds springbok gegeten, door Marijke klaargemaakt. Met groenten (flespompoen en boontjes) en “pap” een mengsel van Maismeel gekookt in water met melk helemaal ingedikt zodat het snijdbaar is. En toen viel tijdens de afwas de stroom uit.